
Transco
Neredeyiz ve nereye gidiyoruz
E-ticaretin yükselişi ve teknolojik gelişmeler, bir süredir geleneksel nakliye komisyoncularına meydan okuyor. Günümüzde, nakliye acentelerine yönelik tehdit yalnızca okyanus nakliyecilerinden değil, aynı zamanda lojistik girişimleri, dijital nakliye komisyoncuları ve yeni teknolojilerden de kaynaklanmaktadır. Oyunda kalabilmek için işlerini teknoloji ve otomasyon yoluyla geliştirmeleri gerekiyor.
Navlun nakliyesi endüstrisi için temel zorluklar, yeni teknolojilerin geleneksel nakliye taşımacılığına entegrasyonu ve yalnızca Nakliye taşımacılığı endüstrisinde değil, aynı zamanda ortaklarıyla birlikte yeni teknolojilere dayanan geleceğin nakliye taşımacılığının yepyeni bir dünyasına doğru büyük adımlar atmaktır. – bağlantı noktaları, operatörler ve müşteriler gibi.
Makine öğrenimi, yapay zeka ve Nesnelerin İnterneti gibi lojistik sektöründe devrim yaratacak teknolojiler, müşteri verisi analizlerine dayanıyor. Bu, teknik entegrasyonların kaçınılmaz olduğu anlamına gelir. 2 yönlü bir bilgi kanalı olarak var olacaklar: Biri, hizmetleri, fiyatları ve teklifleri onlara uyarlamak için gerekli olan müşterilerle ilgili tüm bilgileri içerir ve diğer yandan, kullanılacak satıcıyla ilgili bilgileri içerir.
İşte farklı teknolojilerden bazıları ve bunların Navlun taşımacılığında (ve ortaklarında) kullanımları:
Teknik entegrasyonlar
Teknik entegrasyonun en büyük avantajlarından biri, önemli bir yatırım gerektirmemesi, ancak tüm operasyonu verimli ve daha akıllı hale getiren çevik bir yenilik gerektirmesidir. Basit bir API bağlantısı, bazı durumlarda oyunun kurallarını değiştirebilir ve bir müşteriye verilebilecek ekstra katma değeri sağlayabilir.
Blockchain teknolojisi
Sistemlerimizi ne kadar çok otomatikleştirirsek, o kadar çok korumaya ihtiyacımız var ve Blockchain güvenliğin çehresini değiştiriyor.
Yapay Zeka ve Makine öğrenimi
Her ikisi de robotik süreç otomasyonunda yer alır. Müşteri hizmetlerindeki sohbetlerden aktif tekliflere dayalı aramalara ve depolardaki otonom makinelere ve envanter araçlarına ve kestirimci bakım ve doğuma olanak sağlayan akıllı limanlara kadar. robotik süreç otomasyonu her yerde ve her şeyde ve her türlü operasyonda giderek daha büyük bir rol alıyor; bu da nakliye komisyoncularının ellerinde bulunan verileri müşterinin modellerini ve gereksinimlerini belirlemek, gerçek zamanlı performansı izlemek, iş fırsatlarını tahmin etmek ve özel takımları müşteriye göre uyarlamak için kullanmalarına olanak tanıyor. iş kararlarını yönlendirmek için devam eden eyleme dönüştürülebilir verilerle müşteri.
Nesnelerin interneti
Nesnelerin İnterneti (IoT), diğer cihazlara ve sistemlere bağlanmalarını ve bunlarla veri alışverişi yapmalarını sağlayan elektronik, sensörler, yazılım ve bağlantı ile gömülü fiziksel cihazlar, araçlar, binalar ve diğer öğelerden oluşan bir ağdır. Bu artan şeffaflık, süreçteki herhangi bir nakliyeye, konteynere veya fiziksel öğeye gerçek zamanlı erişim sağlayarak daha iyi izlemeye, ayrıca barkod entegrasyonu ile daha iyi güvenlik, sensörlerle hassas kargo üzerinde daha iyi kontrol ve varlıkların en iyi şekilde kullanılmasını sağlayan daha iyi bakım sağlar. ve daha az maliyet.
Bulut tabanlı çözümler
Bulut bilişim, küresel ekonominin hayati bir parçası haline geldi ve yalnızca büyük şirketler için değil. Ayrıca, küçük işletmelerin verilerinden daha fazla yararlanmaları için harika bir yoldur. Bulut bilgi işlem şirketleri, tüm bu bilgileri depolamaya ve bunları yeni şekillerde kullanmaya yardımcı olan hizmetler sunabilir. Müşterinin bütçesi, güzergahlar, iş ortakları ve ayrıca nakliye süresi, özel koşullar, belirli şartlar, depolama, sınırlamalar hakkındaki bilgiler operasyonların etkinliğini ve üretkenliğini artırabilir ve müşteri başına kolayca optimize edilmiş ürünler oluşturabilir. Bulut tabanlı CRM sistemleri, giderek daha fazla sektör tarafından benimseniyor.
İleride ne var?
Giderek daha fazla otomasyon, daha fazla kullanılan veri ve daha fazla ve daha hızlı değişiklik görmeyi bekleyebiliriz. Dijital nakliye, nakliye endüstrisinde daha büyük bir yer alacak ve geleneksel nakliye komisyoncuları giderek daha fazla teknolojik araç kullanmak zorunda kalacak.
Daha fazla süreç otomatikleştirilecek ve müşterilerin beklentisi, muhtemelen diğer çevrimiçi işletmelerin (bu da değişmeye devam edecek) beklentileriyle aynı hizada olacak – ihtiyaç duyulan tüm bilgilere her zaman sahip olunması, güncellenmesi ve aktif olarak sunulması.
Zaman içinde, birçok işlemin yapılma biçiminde bir değişiklik görmeyi bekleyebiliriz – biz (insanlar) bunları kendimiz yapmak/güncellemek yerine doğru şekilde tamamlandıklarını doğrulamakla.
Büyük veri kullanımı ve gelişen teknoloji ile geriye kalan tek şey, ideal tedarik zincirimizin nasıl görünmesi gerektiğini hayal etmek ve bunu gerçeğe dönüştürecek araçları benimsemeye başlamaktır.
faydali bilgiler